小白

Run - Snow Patrol

苏格兰乐队

莫西顾:

        Snow Patrol是一支苏格兰的另类摇滚乐队,他们的音乐低调而华丽,属于典型的英伦摇滚。他们的音乐中没有奋力的嘶吼,也没有尖锐的假音,只有主唱低迷的声线在浅浅的迂回,那种略带颓废冷意的嗓音,让人不自觉就跟随着升起,坠落,升起,坠落


歌词:


I'll sing it one last time for you
Then we really have to go
You've been the only thing that's right
In all I've done
   
这是我们最后的离歌 
然后我们将迎来诀别 
我错失了一切 
而你,是我的唯一 
   
And I can barely look at you
But every single time I do
I know we'll make it anywhere
Anyway from here
   
我却不敢正视你的双眼 
仅有的几次,我向你投去小心翼翼的目光 
我就知道,我们可以在一起 
除了这里,我们可以在任何地方相伴相随 
   
Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear
   
灯光闪烁 
似乎预示你早已做出决定 
即使我的声音与你相距甚远 
我也会默默站在你身边 
   
Louder louder
And we'll run for our lives
I can hardly speak I understand
Why you can't raise your voice to say
   
喧嚣渐起 
我们将奔赴各自的命运 
我几乎无法言语 
然而我懂,为何你欲言又止 
   
To think I might not see those eyes
Makes it so hard not to cry
And as we say our long goodbye
I nearly do
   
去想像我可以不在乎他人的目光 
而抑住眼泪,竟也如此艰难 
当我们互道永别 
眸中泪水几近涌出 
   
Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear
   
灯光明灭 
是你的决定在诉说 
你寻不到我的声音 
而我,就在这里,亲爱的 
   
louder, louder
and we'll run for our lives
i can hardly speak i understand
why you can't raise your voice to say
   
嘈杂围绕 
你我将走上不同的路 
我不言不语 
然而我知,你的沉默 
   
slower, slower
we don't have time for that
all i want is to find an easier way
to get out of our little head
让一切静止吧 
时光沙漏即将空荡 
此刻我只想 
和你在一起 
   
Have heart my dear
We're bound to be afraid
Even if it's just for a few days
Making up for all this mess
   
要好好的,亲爱的
我们都不能惧怕 
要在以后的日子里 
整理好心中的凌乱 
   
Light up, light up
As if you have a choice
Even if you cannot hear my voice
I'll be right beside you dear   

华灯初上 
带着你的决定启程吧 
我就在你左右 
为你低声吟唱离歌,而你,不曾觉察 


评论

热度(308)